maandag 12 december 2011

Britta in Bicicletta, een knusse winkel in Florence

'Mijn' stedengids 100% Florence (Mo'Media) bestaat uit drie wandelingen. De derde wandeling loopt door het gebied 'Oltrarno', het minst toeristische en meest interessante deel van Florence. Er moesten natuurlijk lekkere restaurants gezocht worden (dat was niet zo moeilijk want in dit deel van Florence stikt het hiervan), maar ook leuke en originele winkeltjes. Mijn gedachte ging gelijk naar dat leuke winkeltje met die mooie kinderkleding vlakbij de Ponte Vecchio. Helaas, toen ik er langs kwam was het potdicht en leek het leeg te staan, jammer.

Britta in Bicicletta
copyrtight Foto: R. v/d Wielen voor Ontdekflorence via Instagram

Maar niks was minder waar, ze waren aan het verbouwen. Toevallig kwam ik de eigenaresse tegen op een kerstmarkt en ben gelijk de volgende dag naar haar winkeltje gegaan voor een kort interview.

Britta in Bicicletta
copyrtight Foto: R. v/d Wielen voor Ontdekflorence via Instagram
Britta in Bicicletta hangt vol met de meest lieve kleren voor baby tot kind (0-8). De eigenaresse begint zich aarzelent voor te stellen, Francesca Ghisi heet ze en ja een deel van de collectie is door haar zelf ontworpen. Er komt gelijk een vraag bij me op;

Wat is er zo bijzonder aan de kleding collectie van Britta in Bicicletta ?
Buiten mijn eigen label (Britta in Bicicletta) heb ik alleen maar exclusieve merken in mijn winkel, allemaal met een simpele maar elegante uitstraling. Uiteraard allemaal met de hand gemaakt, niks wat hier hangt komt uit China verteld ze lachend. Schoenen van Bensimon, hoedjes van Grevi en nette pijama's van Altheane om er maar een paar te noemen.

Britta in Bicicletta
copyrtight Foto: R. v/d Wielen voor Ontdekflorence via Instagram
Mijn oog valt op een mooie zijden blouse en vraag haar meteen of ze ook kleding ontwerpt voor volwassenen. Ja! zegt ze enthousiast, daar zijn we dit jaar mee begonnen, kijk gerust het is niet veel maar het is een begin. Nieuwsgierig kijk ik tussen de (vrouwen)kleding en ben gelijk verkocht! Simpele maar elegante lijnen en sobere kleuren, zwart, grijs, donkerbruin... echt iets voor mij! Allemaal met de hand hier in Florence gemaakt verteld ze enthousiast, een mooie cape, leuke rokjes en mooie jurken.

Britta in Bicicletta
copyrtight Foto: R. v/d Wielen voor Ontdekflorence via Instagram
Ik bedank Francesca voor het interview en stel mijn kinderen teleur; ik heb alleen wat voor mezelf gekocht!


Britta in Bicicletta
Lungarno Torregiani 5/r
tel: +39 (0)552466703
www.brittainbicicletta.com



Geen opmerkingen:

Een reactie posten