woensdag 14 december 2011

Pugi, de lekkerste schiacciata van Florence

Vanmorgen had ik een afspraak met de Nederlandse gids, Marina. Om niet altijd naar het centrum van Florence te gaan (overdag mag je er niet in met de auto) was ik hard aan het nadenken waar ik haar met haar zou kunnen afspreken. Gewoon een lekkere en gezellige plek waar je aan een tafeltje een lekker kopje koffie kan drinken. Nou dat lijkt dit simpel maar niks is minder waar. De bars in Florence zijn toch hoofdzakelijk een beetje ouderwetse gelegenheden waar iedereen snel een espresso achterover slaat en dan gauw weer weg gaat.

Foto: Forno Pugi

In 'mijn' 100% Florence stedengids (Mo'Media) staat in de eerste wandeling het adresje van de bekendste bakker van Florence; Pugi, vooral bekend om zijn schiacciata (de Florentijnse Focaccia, een plat brood met olijfolie en zout). Twee weken geleden heeft een Pugi een nieuwe bakkerij geopend, in het zuiden van Florence (15 minuten te voet vanaf het centrum). Dit was de ideale plek voor onze afspraak!
Een mooi wit/goud interieur lokt je binnen, de kleine tafeltjes met een gezellige kerstkaars en statige wit houten stoelen nodigen je gelijk uit eens lekker te gaan zitten. Je kunt hier trouwens ook terecht voor een light lunch, ze hebben salades, carpaccio's en hartige taarten. Met een grote kop thee (koffie mogen ze nog niet schenken maar ze hebben mij verzekerd dat dat niet lang meer zal duren) wacht ik op Marina.

Foto: Forno Pugi

Marina is een paar jaar geleden afgestudeerd en is nu officeel gids van Florence en provincie! We raken gelijk aan de babbel met ons hoofd vol ideeen voor de nieuwe projekten waar ik mee bezig ben (meer info volgt uiteraard). Zonder dat we het door hebben is het al half twaalf en moeten we alletwee echt weer naar huis. Het regent pijpenstelen maar we lopen al kletsend gestaag door.....


Forno Bistrot Pugi
Via Giampaolo Orsini, 65
telefoon: +39 055 689763


Foto: Marina Guida













Meer weten over Marina? Bezoek haar blog of facebook pagina




1 opmerking:

  1. Op http://www.to-toscane.nl/plaatselijk-toscane/steden-en-dorpen/florence/ staan ook leuke suggesties.

    BeantwoordenVerwijderen