donderdag 10 november 2011

De smaak van Florence

Een paar weken geleden kwam een bekende Nederlandse blogger naar Florence, Saskia Balmaekers. Samen met het tijdschrift 'De smaak van Italie' en haar eigen blog 'Ciao Tutti' houdt ze Nederland dagelijks op de hoogte van Italië en Italiaanse zaken. 
Saskia Balmaekers
Ik had het genoegen samen met haar een kop koffie te drinken en haar daarna mee te nemen naar de Giardino delle Rose (rozentuin). Saskia liep al dagen rond in Florence om de lekkerste adresjes op te spuren voor de nieuwe gids 'De Smaak van Florence'. 250 adressen, van de lekkerste ijssalon tot de mooiste wijnbarren en restaurantjes... alles komt in deze gids te staan. De gids komt medio mei 2012 uit.
Il Giardino delle Rose
Meer foto's van deze prachtige tuin zien? klik hier
Saskia, waarom ben je met het blog 'Ciao Tutti' begonnen ?
"Met Ciao tutti wil ik graag de passie voor Italië delen en zoveel mogelijk de leuke weetjes, nuttige tips, lekkere adresjes (in Italië en in Nederland) en het laatste nieuws uit Italië met iedereen delen. 
Ik kan me nog heel goed herinneren hoe ik voor de eerste keer de bus uitstapte in het centrum van Rome. Ik was net 18, het was vlak voor de eindexamens en samen met een heleboel andere vierde-, vijfde- en zesdeklassers had ik me al weken verheugd op de Rome-reis. 
Na een lange busreis met weinig slaap kwamen we dan eindelijk in het centrum van Rome aan. De overweldigende hoeveelheid monumenten, de schitterend versierde kerken, de drukte op de pleintjes en het lunchen in kleine barretjes, ik was verkocht! Mijn passie voor Rome groeide uit tot een passie voor Italië en inmiddels gaat er (bijna) geen maand voorbij of ik reis af naar dit prachtige land.




Buiten De smaak van Florence ben je ook nog met een eigen project bezig, kun je hier meer over vertellen ?
"Nou na ruim 600 blogstukjes vroeg David van Iersel, van uitgeverij De Boekenmakers, mij of ik niet samen met hem en zijn team een boek wilde maken. Een boek met als basis mijn dagelijkse blogs, waarin de lezer in woord en beeld meereist door de Italiaanse laars"

Uiteraard wenst Ontdekflorence, Saskia heel veel succes met haar twee nieuwe projecten! Volg Saskia en haar Italiaanse avonturen op de voet via: ciaotutti.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten